رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کلان‌شهر مجموعه‌ای برای برپایی اجلاس‌های بین‌المللی و ملی ندارد، پیشنهادی در این رابطه ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 19 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا هاجری با بیان اینکه در شیراز مجموعه‌ای که بتوان در آن مانند تهران و اصفهان اجلاس‌های ملی و بین‌المللی برگزار کرد، ندارد، گفت: در این زمینه یکسری پیشنهادات از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز ارائه شده است.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این بوده است که کارخانه روغن نباتی شیراز به شهرک صنعتی منتقل شود و ملک آن از طریق بودجه‌های ملی یا تهاتر یا راه‌های دیگر با همکاری نهادهای مختلف مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی، مدیریت شهری و... با هر میزان ارزشی که دارد با اختصاص زمین‌هایی به آن، برای احداث مجموعه‌ای برای اجلاس‌های ملی و بین‌المللی تملک شود.

هاجری با بیان اینکه ما حاضر به مشارکت برای این قضیه هستیم، گفت: در عین حال اگر سازمان یا نهادی، مکان دیگری برای احداث چنین مجموعه‌ای در نظر دارد، می‌تواند به ما پیشنهاد دهد و در این زمینه مشارکت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شیراز همچنین از احداث بزرگترین و زیباترین مسجد این کلان‌شهر خبر داد و گفت: ا ین مسجد در کنار ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز در پل امام علی(ع) احداث خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه معماری این مسجد صد درصد ایرانی اسلامی خواهد بود، گفت: از آنجا که چند هزار نفر از کارکنان شهرداری در ساختمان شهید سلیمانی مشغول به فعالیت هستند نیاز است که مسجدی در کنار این ساختمان احداث شود لذا تصمیم گرفتیم تا بزرگترین و زیباترین مسجد شهر را احداث کنیم تا عموم مردم هم بتوانند در مناسبت‌های مختلف خود از آن استفاده کنند.

هاجری بیان کرد: حتی بنا داریم که معماری ساختمان شهید سلیمانی را به صورت معماری ایرانی اسلامی تغییر دهیم و برای این کار مصوباتی هم انجام دادیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه یکی از الزامات گردشگری مذهبی این کلان‌شهر اتصال مناطق گردشگری به یکدیگر از طریق خطوط مترو است، گفت: به همین دلیل در نقشه‌هایی که برای راه‌اندازی خطوط مترو کشیده است، بنا شده است تا باغ جهان‌نما، حافظیه، آرامگاه سعدی، حرم شاهچراغ(ع) هم از طریق خطوط مترو قابل دسترسی باشند که در این زمینه اقداماتی در دست انجام است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار